maanantai 26. toukokuuta 2014

Minä paperia

Ruutupaperi,
jätteeksi sopiva möykky,
kohta heitän sen roskiin
En halua nähdä sinua siinä enää,
mutta siinä vain pöydällä kökötät
Nyt lähdet suuntaan tai toiseen!

-Jouko-


Sinä olet avaruusmeteori
maailmankaikkeudessa
loputtomassa metsässä
hiljaisessa melussa

-Tomi-


Minä olen iso kasa paperia,
ajatuksia
Mikä pallo on tossa?
Ei mitään ajatuksia

-Juha-


Minä olen ruttuinen ja reikäinen
kuin avaruusalus törmäyksen jälkeen
tyhjä kuin paperiarkki,
ruttuinen roska
Silti minä olen

-Jonis-


Maailman meno on hurjaa

Minä olen ollut
yhteiskunnan kevyt,
valkoinen roska,
epäsymmetrinen pallo,
joka heitettiin vankilaan kärsimään

Sitä en ole enää
Olen muokannut
itsestäni kevyen
kuin paperi,
jonka ansiosta kykenen
nyt liitämäään

-Joni-


Minä olen ristikkotien sienimäinen kivipallo,
paperi kujalla
ja paperikujan sienipallo
kivikujalla?

-Sami-


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti