sunnuntai 21. elokuuta 2016

Kotikutoisia aforismeja Linnanvirrassa

Yhdessäolo on heittääntymistä, olen siis hehkua.

Yhdessäolo on laatuaikaa, olen siis sekunti.

Yhdessäolo on palttinaa, olen siis kude.

Koivu pihalla, pihlaja juurella kietoutuu ympäri koivun.

Yhdessäolo on odottamista, juurettomuus oksettaa.

Yhdessäolo on kaivamista, olen siis toinen.

Yhdessäolo on toisen huomioimista, olen siis läsnä.

Yhdessäolo on kaunista; olen hirvi, hän kauris.

Yhdessäolo on nuotiopiiri, olen siis kipinä.

Yhdessäolo on virta ja kivi, olen paikalla vaikka menen.

Yhdessäolo on hymyjä ja suukkoja, olen siis lämmintä ystävyyttä.

Yhdessäolo on lähtemistä, siis palaaminenkin yhdessä.

Yhdessäolo on kuin silittämättömiä pyykkikasoja, olen siis raudalla ruoskija.

Yhdessäolo on kuin silittämistä kissaa vastakarvaan ja pää puhkes.

Yhdessäolo on kompromisseja, siis neulatyynyllä tanssimista.


- - -

Elämä Kajaanissa on runoutta, olen siis nautiskelija.

Elämä Kajaanissa on ytimellistä hehkua, olen siis kevyttä syvää liitoa.

Elämä Kajaanissa on... Olen siis –

Elämä Kajaanissa on pyöräilyä. Sillä tavoin pääsee moniin paikkoihin.

Elämä Kajaanissa on yllättävän mukavaa, olen siis järkyttynyt.

Elämä Kajaanissa on värikästä, siis uskon horoskooppeihin.

Elämä Kajaanissa kotoista, olen siis kolmen ranskalaisen viivan mies.

Elämä Kajaanissa on läheistä luontoa, olen siis nautiskelija.

Elämä Kajaanissa on ihmisiä ympärillä, olen siis massan mukana kulkija.

Elämä Kajaanissa on vedenviemää, olen siis savulahna.

Elämä Kajaanissa on hiekkaa varpaitten välissä, olen myyrä tonkiainen.

Elämä Kajaanissa on joskus hengetöntä, olen siis ensiapuhönkijä.

Elämä Kajaanissa on yllätyksellistä, olen siis osa yllätyksettömyyttä.

Elämä Kajaanissa on jopa hupaisaa, olen siis klovniksi pestautunut tosikko.

Elämä Kajaanissa on sopivan höppä'nää, olen sus sopivasti hullu.

Elämä Kajaanissa on kuin kävely satumaan sydämessä enkä halua mennä töihin!



Luovuuttaja TarjaKer kiittää kaikkia rohkeasti tehtävän vastaanottaneita  kirjoittajia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti