sunnuntai 21. elokuuta 2011

Yörunopiknikillä kaalisopassa

1. Irja antoi sanat: ruoho, valkoista. Tyyli mahtipontista

/kävelin lumessa,
tuossa suuressa unessa/
kuljin kuitenkin takaperin,
en tiennyt ruohoa takana/
vihreä avaruus on edessä,
jos opettelen kävelemään/
tämän nään/
nyt/

2. Joltakin sanat: syksy, värit, savu  Tyyli:emmää

/menen ja kävelen, nyt on jo syys/
se onkin mun syy kun en mä nää/
ihan ku olis savua nää lasitki/
ne makso 450 euroo specsaversillä/
kai ne sielläki on töissä, ainaki joskus/
pimeässä ei muute laseja tarvi/

3. Akilta sanat: chili, teknopoppi  Tyylinä komedia

/väkevää täällä Kauppakadulla,
ihan "chiliä meininkii"/
oopperataltioinnit TV:ssä toimii,
ei ole meikä ihan teknopopin kainalossa/
heittelen palloja lahjakkaasti,                        
niitä on vain kolme/

Sitten vielä pari päivää aiemmin improttu runo piknikille, puhelimen muistikirjaan Paronissa kirjoitettu. Ja ulkona satoi:

/päivä välissa ennen yörunoa/
siellä me istutaan kuin sateen voimasta nousseet sammakot tai sienet/
me ei olla kauniita vaikka mieli on olla/
runojen maasto on mitä vaan/
me ollaan sitä vaan/
yhteinen vaelluksien tulos/
ajatus joka karkaa parempaan maisemaan/

Irja Samoil

2 kommenttia:

  1. Hei, hyvä, että löysit tänne! Minä olin vasta siinä vaiheessa, että laittaisin sinulle tunnuksia, kun olisin löytänyt sähköisen postiosoitteesi jostain. Heh, media on mahtipontisempi ja nopeampi kuin minä. Minua edelleen ilahduttaa tuo "Päivä ennen yörunoa..." -runo. Antaisitko luvan käyttää sitä lausujien kotisivulla?

    VastaaPoista
  2. Media ilmoittautuu :)

    Nää runot näyttää elämää kameran silmän läpi. Pidän valokuvien maailmasta.

    VastaaPoista